Google samo opublikowało listę czynników, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe. Chcąc więc dowiedzieć się, co wpływa na pozycjonowanie stron w Google, można zapoznać się z tymi materiałami, co jednak nie daje prostej odpowiedzi na to, co robić, aby wyświetlać się jak najwyżej. Przede wszystkim dlatego, że opisanych i zdefiniowanych czynników rankingowych jest tak wiele, że właściwie niewykonalne jest to, aby zająć się absolutnie każdym z wymienianych aspektów. W naturalny sposób pojawia się więc pytanie o te uważane za najpopularniejsze i najważniejsze.

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Jeszcze niedawno cała sieć aż huczała od informacji związanych z aktualizacją od Google, której zadaniem jest faworyzować strony, które są dostosowane do urządzeń mobilnych. Mobile Index First nawet nie tyle, że ingeruje w sposób indeksowania strony, gdyż roboty działają niemalże tak samo- w końcowym etapie całościowej oceny strony jest ona wartościowana przez pryzmat sposobu, w jaki wyświetla się na urządzeniach mobilnych, a nie- jak do tej pory- desktopowych. W ten sposób Google wprowadziło pewien standard, który pokazuje, że prace związane z pozycjonowaniem zaczynają się już od samej strony internetowej- jeśli ją już tworzymy- róbmy to dobrze tak, aby była przyjazna dla użytkownika. Ważne więc, aby była to albo strona, która będzie miała swoje wersje mobilne na różne szerokości ekranów albo też aby była to strona responsywna, czyli taka, która sama dostosowuje wygląd swojego szablonu do wielkości ekranu, na jakim jest przeglądana.

Optymalizacja, ale nie tylko

Optymalizacja oznacza mniej więcej tyle, że staramy się naszą stronę dostosować do wymogów wyszukiwarki, a wszystkie działania przeprowadzamy pod kątem słów kluczowych, na jakie chcemy wyświetlać się najwyżej. Optymalizacja może dotyczyć kodu, a także szybkości ładowania się strony. Może dotyczyć prac nad szablonem, a więc odpowiedniego opisania nagłówków, dodania mapy witryny, uzupełnienie pliku robots, a także tekstów alternatywnych wyświetlanych w momencie, kiedy grafika i zdjęcia nie zostaną załadowane. Może dotyczyć także odpowiedniego opisania witryny tytułem, opisem meta czy słowa keywords, gdzie wykorzystamy wybrane słowa kluczowe. W końcu, to także optymalizacja całego contentu, który mocno wpływa na to, czy strona zostanie uznana za trafną w kontekście wybranych przez nas słów kluczowych. Dlatego też content uzupełnia się o słowa kluczowe, mając jednak na uwadze, aby tekst był atrakcyjny nie tylko dla robotów wyszukiwarek, ale i dla zwykłych użytkowników. Jak więc widać, na wiele czynników będziemy mieli wpływ już poprzez sam fakt tego, że jesteśmy właścicielami strony i możemy na niej wprowadzić różne zmiany. Oprócz czynników wewnętrznych w stosunku do samej strony jest też wiele czynników zewnętrznych, a więc takich, które na przykład będą dotyczyć profilu linków przychodzących do strony, na które często pozycjonując stronę również mamy wpływ. Więcej o pozycjonowaniu stron znajdziesz na: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *