Kreowanie wizerunku firmy nie jest zadaniem łatwy, składa się bowiem na niego wiele elementów, a w związku z tym wymaga wykorzystania różnych narzędzi i kreowania wizerunku na różnych płaszczyznach.

Media relations i PR

Eksperci od PR zajmują się najczęściej komunikacją marki oraz kreowaniem pozytywnego wizerunku firmy poprzez kontakty z klientami, partnerami, także konkurentami. Utrzymywanie relacji z mediami, organizacja konferencji prasowych oraz różnych eventów dla dziennikarzy, a do tego przygotowywanie artykułów PR – owych.

Employer branding i komunikacja wewnętrzna

Specjaliści od wizerunku zwracają także uwagę na employer branding i komunikację wewnętrzną. Employer branding, czyli kreowanie pozytywnego wizerunku firmy jako wspaniałego pracodawcy i przedsiębiorstwa, które zatrudnia wyłącznie najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie i dba, aby pracowało im się jak najlepiej. Z drugiej strony działy komunikacji wewnętrznej mają za zadanie utrwalanie pozytywnego wizerunku firmy wśród pracowników, dbają by pracownicy utożsamiali się z firmą i na zewnątrz przedstawiali jej pozytywny wizerunek.

Logo i identyfikacja wizualna

Kolejnym elementem w kreowaniu wizerunku firmy oraz świadomości marki jest logo przygotowane na potrzeby firmy, a także wybór kolorystyki, którą firma będzie operować. Następne elementy to przygotowanie papeterii, wizytówek oraz stopek e -mail z nazwą firmy oraz jej logiem.

Siedziba firmy

Elementem, na który należy zwrócić uwagę kreując wizerunek firmy jej jej siedziba. Powinna ona być dobrze oznaczona, powinna znaleźć się na budynku nazwa firmy. Foyer firmy powinno być eleganckie i stanowić oznakę zamożności, dlatego dobrze jeśli znajdą się tam marmurowe płytki, takie jak – mirad.pl/plytki-ceramiczne/ariostea, jeśli będzie to miejsce przestronne, z recepcją, która udziela gościom wszelkich niezbędnych informacji. W siedzibie firmy powinna znajdować się także sala konferencyjna, w której przyjmowani będą goście, a poszczególne biura powinny zostać urządzone ergonomicznie, estetycznie i zgodnie z zasadami BHP. Wewnątrz siedziby firmy także powinno znajdować się jej logo.

Wszystkie te elementy razem wzięte składają się na budowę pozytywnego wizerunku profesjonalnej firmy. Naturalnie jeśli firma nie prezentuje wysokiego poziomu obsługi klienta, a jej produkty nie zadowalają potrzeb klientów próżno oczekiwać, że opisane powyżej działania przyniosą efekty. Każde działania public relations należy zacząć, bowiem od podstaw czyli upewnić się że oferta i obsługa klienta stoją na najwyższym poziomie.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *